PROCÉS D'ADMISSIÓ CURS 2023-24

REUNIÓ PRINCIPI DE CURS 2023-24

  COMENÇAM EL CURS 2023-24 I VOS CONVIDAM A LA REUNIÓ DE:   DIVENDRES DIA 8 DE SETEMBRE A LES 19h.  AL NOSTRE CENTRE. ACCÉS PER L'ENTRAD...

TALLER FAMÍLIES

 CURS 2017-18:
Us deixam aquí els documents que ens han servit de punt de partida per compartir bones idees al voltant dels temes d'ús del xumet i de l'autonomia d'esfínters (bolquers, orinal...)
Esfínteres: control y autoritarismo
Fer-se pipí al col·le
El control dels esfínters: un gran avenç en l'autonomia infantil
 

RESUM DEL TALLER  AMB FÀTIMA ANGLADA.
LES ESTRATÈGIES NARRATIVES QUE ENS APROPEN ALS CONTES:
9 DE MAIG DE 2018
Com fer del conte una estratègia narrativa i una eina de plaer?

      Els contes clàssics:
 Tot i que podem contar deixant el conte a mig contar, tenint en compte d'aturar-nos en un punt de la narració que sigui segur i que els permeti gaudir de la pausa.

 
   Els contes amb finals oberts: estimulen la imaginació i ens permeten ser uns protagonistes de la història capaços de pensar el final. Ens fa entendre que tots els finals poden ser vàlids. Es tracta de jugar a pensar un final i donar temps a veure "i què faries tu".
El còmic: Ens regalen la imatge d'una línia narrativa natural.
Llibres que fan apologia de l'absurd: 

Com són els d'Hervé Tullet,
llibres màgics que fan somiar i participar els infants.
O els de Gianni Rodari, que a més tenen aquell punt de consciència global i ens fan pensar coses com...quant pesa una llàgrima?





Curs 2015-16: Aquest curs, i durant dues sessions, ens hem tornat reunir per parlar i contar-nos situacions del dia a dia que vivim amb els nostres fillets i filletes. Compartir dubtes i idees és una gran cosa. El temps passa ràpid i sempre ens queden coses a comentar. Ho deixam, idò per a altres ocasions.
DIMECRES, 19 DE NOVEMBRE DE 2014
PRIMERA TROBADA
AVUI, COM A PRIMER DIA, ENS HEM POGUT PRESENTAR I COMENÇAR-NOS A CONÈIXER.
HEM COMPARTIT ELS TEMES QUE ENS INTERESSARÀ PARLAR EN LES PROPERES REUNIONS I, SOBRETOT, HEM DISFRUTAT D'UNA BONA ESTONA JUNTS.

ELS TEMES PACTATS SÓN:
17 DE DESEMBRE: REBEQUERIES
21 DE GENER: ALIMENTACIÓ (PARLA)/XUMET
18 DE FEBRER: EDUCACIÓ EN VALORS
18 DE MARÇ: GELOSIA
15 D'ABRIL: DORMIR/BOLQUERS





ENCARA HI SOU A TEMPS A PARTICIPAR, NOMÉS HO HEU DE DIR A LA VOSTRA TUTORA. I RECORDAU QUE HI HA UN SERVEI PER ACOLLIR ELS INFANTS MENTRES ESTEIS EN EL TALLER.

DIMECRES, 17 DE DESEMBRE
SEGONA TROBADA
EL TEMA PREVIST ERA EL DE REBEQUERIES, ÉS A DIR, LES CAPARROTADES QUE FAN ELS INFANTS QUAN ES PLANTEN I QUE ENS PROVOQUEN INTRANQUIL·LITAT I MALESTAR. RES COM COMPARTIR-HO EN UN GRUP COM AQUEST PER DESENGOIXAR-NOS I TROBAR ESTRATÈGIES PER VIURE-LES D'UNA ALTRA MANERA.
PERÒ, JA QUE TENIM TAN A PROP LES FESTES DE NADAL, ELS DOS TEMES S'HAN ENLLAÇAT PER PARLAR TAMBÉ DE COM LES FESTES TAMBÉ EDUQUEN...AMB CAPARROTADES INCLOSES.
EL MURAL QUE HEM TREBALLAT EL TENIU AQUÍ I TAMBÉ ELTROBAREU PENJAT EN EL PASSADÍS DE LES AULES, JUNTAMENT AMB UN LLISTAT D'IDEES QUE ENS AJUDIN A TRIAR UNS BONS REGALS PER ALS NOSTRES FILLETS I FILLETES.



DIMECRES, 21 DE GENER DE 2015
TERCERA TROBADA
AVUI ENLLAÇÀVEM EL TEMA DE LES "CAPARROTADES" DEL DARRER DIA AMB LA SESSIÓ D'AVUI D'UNA MANERA BEN ESPECIAL. ESTÀVEM INTRIGADES PER DESCOBRIR EL SECRET DE LES PALANGRANES AMB SAL, AIGUA, ARENA...














QUÈ VAM DESCOBRIR???
QUE HI HA MISSATGES SURO I MISSATGES SAL. ELS PRIMERS SUREN, NO ES DILUEIXEN DINS NOLTROS, NO ENS FAN MAL...ES TRACTA DE POSAR SENTIMENT AL QUE ENS PROVOCA L'ACTITUD DEL NOSTRE FILL I LA NOSTRA FILLA I EXPLICAR-LI EL QUE HA DE FER. 
ELS SEGONS, CALEN DINS NOLTROS, ENS FAN MAL PERQUÈ ELS ETIQUETAM...
TOT AÇÒ ENS HA DE FER ANAR ALERTA EN COM ELS XERRAM.


 
DIMECRES, 18 DE FEBRER DE 2015
QUARTA TROBADA
En aquesta trobada volíem començar a compartir el tema dels valors dins les famílies. I han sortit moltes idees:
  • Que els mostram i s'aprenen sobretot en el dia a dia, en els moments més quotidians: mentres menjam, mentres parlam, mentres jugam...
  • Que és més important el que feim que el que deim: hem de cuidar molt les nostres accions perquè a través d'elles els feim de models als nostres infants.
  • Que hem de pensar quins valors entren a les nostres cases a través de la televisió i dels ordinadors. Per açò n'hem de fer un bon ús i vigilar els programes, els temps de dedicació, com noltros els adults ens hi "enganxam"...
Hi ha un llibre molt interessant que ens pot orientar en tots aquests temes:
"Mares i pares competents" de María del Carmen Valdivia Sanchez de l'editorial Graó (Col·lecció Família i educació).
Us deixam una graella que està a la pàgina 43 d'aquest llibre i que val la pena observar detingudament i, sobretot, val la pena que en seguim parlant.

DIMECRES, 18 DE MARÇ DE 2015
CINQUENA TROBADA
I seguim parlant i compartint les nostres vivències familiars. Avui, parlant de la gelosia, pensam:
...que és curiós que cadascú a la seva família té un  lloc assignat
...que de vegades cada progenitor o familiar té tendència a "ser" més de un...i que hem de procurar que tots els fills estiguin molt ben cuidats perquè algun podria quedar sense ser tan "pillat"
...tenim els mateixos sentiments per a tots els fills?
...Hem d'educar molt els afectes
...molts pares ens demanam...i al segon, me l'estimaré tant com al primer?
...ens els estimam tots de diferent manera
...perquè ens els estimam diferent? 
...les relacions són diferents?
IDEES que compartim per cuidar el moment de quan neix un nou fill o filla:
  • Mostrar-li fotos al major per veure que també ell va ser petit.
  • Preparar un regal que el petit li"dugui" al major en el moment del naixement.
  • Preparar junts la partida a l'hospital perquè pugui anticipar.
  • Anticipar fent també un calendari.
  • Contes que ajudin a explicar aquest esdeveniment.
  • Compartir l'experiència de referents propers que ja ho hagin passat.
  • Relativitzar el que ens passa i cuidar-nos.

DIMECRES, 22 D'ABRIL DE 2015
SISENA TROBADA
I en aquesta darrera sessió volíem parlar de valors i de com treure els bolquers. 
Sobre el primer, coincidim en què els infants volen que ens els mirem, que els reforcem positivament. I que sempre va molt bé poder-ne parlar i veure que el que ens passa com a pares i mares no és exclussiu, que moltes situacions i vivències són iguals al que passa a les altres famílies.
Utilitzam un llibre de referència que ens permet reflexionar sobre el tema: Els educatius familiars de M. del Carmen Valdivia Sánchez, de l'editorial Graó. Aquí teniu el resum en format imatge. Si hi clicau damunt el podreu ampliar.

Per tractar el tema de com treure els bolquers, compartim idees que ens han funcionat:
-Comptar l'estona que fa pipí.
-Amb vàters especials, de plàstic...
-Reforçar la il·lusió que els fa anar sense bolquer.
-Sabem que estan preparats quan ells mateixos se donen compte de quan ja no el necessiten o quan el tornen a voler.
-No forçar, encara que la gent ens faci comentaris de que ja és el moment. Noltros, pares i mares ho sabem si és o no el moment oportú.
-Va bé a l'estiu perquè és més còmode.
-Pensar que hi haurà moments en què pot tornar arrera (naixement d'un germà, situacions especials...)

I ACABAM AQUÍ LES TROBADES ESPERANT QUE EL CURS QUI VE ENS RETROBEM PER COMPARTIR I APRENDRE JUNTS.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada